I like to pick my nose... and come to my sense.



FOTOGRAF: Självutlösaren

I denna kriiiis! SVININFLUENSA, SVÄLT, MASSAKER, ARBETSLÖSHET ETC. ETC. Ja, jag skulle ju kunna rabbla på hur länge som helst, för det är väl det enda som trycks in i våra hjärnor nuförtiden? Jag säger: SCREW THAT! Nu låter jag kanske omänsklig när det kommer till att ja: SCREW SVÄLTANDE BARN! Och det klingar ju inte fint i era öron förstår jag. Det jag menar är att vi prackas på så mycket dåliga nyheter idag. Det är ju inte ofta man kan säga: "Hey, jag kollade på nyheterna idag och allt var positivt belagt!" - Man kanske inte säger det just så, men ni fattar, hoppas jag, annars är jag otydlig. Jag tycker det är jättefint och nödvändigt att hjälpa och stödja olika föreningar och organisationer, genom att skänka en slant eller utföra välgörenhet, kanon!

Nu till saken: Jag går själv igenom en vad man skulle kunna kalla 'jobbig period', och klart som fan att det blir ännu jobbigare om alla går och tycker synd om en, daltar och att man själv tycker synd om sig själv. Vet ni hur mycket man får gjort då och hur bra man mår? Jo man får inte ett skit gjort och man mår piss, PISS säger jag! Det enda man tänker på är 'det s.k. problemet'. Jag har fått lära mig att sluta tycka synd om mig själv (inte 100% men 90% iaf) och inte se problemet som ett problem. Alla har motgångar här i livet men istället för att se det som motgångar, se det som ny erfarenhet. För det löser sig ju faktiskt alltid och om det inte löser sig självmant så får man se till att ta sig i kragen, hitta motivationen och hitta alternativa vägar som lösning. You can do it, and you can do it good! Det är bara du som har ansvar för ditt liv och vad du vill uppnå! Så ut i världen och var medveten om vad som händer runtomkring dig men låt inte 'de dåliga nyheterna' ta över ditt liv och din själ. Hitta det fina och jag lovar: Du kan uppnå vad du vill!

Peace ya'll!

Kommentarer
Postat av: Anonym

bra skrivet!

2009-11-03 @ 17:51:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0